O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining q a r o r i
Aholi bandligi va daromadlarini oshirishga har
tomonlama ko‘maklashish, ishsizlar, ayniqsa, yoshlar va xotin-qizlar, mehnat
bozoriga ilk bor kirib kelayotgan bitiruvchilar bandligini ta’minlash bo‘yicha
yangi ta’sirchan mexanizmlarni joriy etish, ehtiyojmand aholini mehnat
faoliyatiga jalb qilishda qulay shart-sharoitlar yaratish, shuningdek, yangi
ish o‘rinlarini tashkil etgan tadbirkorlik sub’ektlari faoliyatini yanada
rag‘batlantirish maqsadida:
1. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi tomonidan Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni
qisqartirish vazirligi, Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi, Moliya
vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar
Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan birgalikda ishlab
chiqilgan, quyidagilarni o‘z ichiga oluvchi 2021 yilda yangi ish o‘rinlarini tashkil etish va aholi
bandligiga ko‘maklashish bo‘yicha davlat dasturi (keyingi
o‘rinlarda – Davlat dasturi) ma’qullansin:
a) 2021 yilda 457 127 ta doimiy yangi
ish o‘rinlarini tashkil etish bo‘yicha prognoz ko‘rsatkichlari, shu jumladan:
2021 yilda doimiy yangi ish o‘rinlarini tashkil etishning yig‘ma prognoz
ko‘rsatkichlari 1-ilovaga
muvofiq;
2021 yilda tarmoq investitsiya loyihalarini amalga oshirish va ijtimoiy
infratuzilmani rivojlantirish hisobiga yaratiladigan ish o‘rinlarining prognoz
ko‘rsatkichlari 1.1-ilovaga muvofiq;
2021 yilda hududiy investitsiya loyihalarini amalga oshirish va yangi
kichik korxona, mikrofirmalar tashkil etish hisobiga yaratiladigan ish
o‘rinlarining prognoz ko‘rsatkichlari 1.2-ilovaga muvofiq;
2021 yilda yakka tartibdagi tadbirkorlikni hamda hunarmandchilikni
rivojlantirish hisobiga yaratiladigan
ish o‘rinlarining prognoz
ko‘rsatkichlari 1.3-ilovaga muvofiq;
b) 2021 yilda mehnat organlari
tomonidan 513 575 nafar
fuqaro bandligiga ko‘maklashish va ish beruvchilarni
rag‘batlantirish bo‘yicha ko‘rsatiladigan
xizmatlarning prognoz ko‘rsatkichlari, shu jumladan:
2021 yilda aholi bandligiga ko‘maklashish va ish beruvchilarni
rag‘batlantirish bo‘yicha ko‘rsatiladigan xizmatlarning umumiy prognoz
ko‘rsatkichlari 2-ilovaga muvofiq;
2021 yilda ishsizlarni bo‘sh va zaxira ish o‘rinlariga ishga
joylashtirish prognoz ko‘rsatkichlari 2.1-ilovaga muvofiq.
2. Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan
2021 yilda aholi bandligiga ko‘maklashish uchun quyidagi miqdorlarda subsidiya,
nafaqalar va mikrokreditlar ajratish prognoz ko‘rsatkichlari 3-ilovaga
muvofiq tasdiqlansin:
subsidiyalar ajratish uchun – 92,3 milliard so‘m;
ishsizlik nafaqalari to‘lab berish uchun – 65,1 milliard so‘m;
kasbga tayyorlash, qayta tayyorlash va malaka oshirish
xarajatlarini qoplash uchun – 40,6 milliard so‘m;
yangi ish o‘rinlari tashkil etishni nazarda tutuvchi
kichik loyihalarni amalga oshirish uchun tijorat banklariga ajratiladigan
resurslar uchun – 125
milliard so‘m.
3. Qoraqalpog‘iston
Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari ikki hafta muddatda:
Davlat dasturi doirasidagi prognoz ko‘rsatkichlarini
tuman (shahar)lar va sektorlar bo‘yicha oylar va choraklar kesimida ishlab
chiqib, ularning xalq deputatlari viloyat, tuman (shahar) Kengashlarida
muhokamadan o‘tkazilishini;
Davlat dasturi doirasidagi 2021 yilga mo‘ljallangan
loyihalarning tarmoq jadvallarini ishlab chiqib, hududiy mutasaddi tashkilot va
idoralar tomonidan tasdiqlanishini;
2021 yilda yangi ish o‘rinlarini tashkil etish va
aholi bandligiga ko‘maklashish to‘g‘risidagi hududiy (manzilli) dastur
to‘g‘risida qaror qabul qilinishini ta’minlasin.
4. Davlat dasturini o‘z vaqtida va sifatli bajarish yuzasidan quyidagi
idoralar rahbarlari tegishli yo‘nalishlar bo‘yicha mas’ul ekanligi belgilab
qo‘yilsin:
Bosh vazir o‘rinbosari S.U. Umurzakov, Investitsiyalar
va tashqi savdo vazirligi (A.V. Voitov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi
(B.K. Abdinazarov) – tarmoq investitsiya loyihalarini amalga oshirish va 34 881 ta
ish o‘rni yaratishga;
Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (O.B.
Rustamov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (S.M.
Xolxo‘jayev), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimlarining birinchi o‘rinbosarlari – hududiy investitsiya loyihalarini
amalga oshirish va 206 098 ta ish o‘rni yaratishga;
Bosh vazir o‘rinbosari B.M. Musayev, Maktabgacha
ta’lim vazirligi (A.V. Shin), Xalq ta’limi vazirligi (Sh.X. Shermatov), Oliy va
o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (A.H. Toshqulov), Sog‘liqni saqlash vazirligi
(A.M. Xadjibayev), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish
vazirligi (A.M. Boboyev), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi
Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining birinchi o‘rinbosarlari – ijtimoiy soha ob’ektlarini ishga
tushirish va 6 641 ta ish o‘rni yaratishga;
Bosh vazir o‘rinbosari J.A. Qo‘chqorov, Iqtisodiy
taraqqiyot
va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (S.M. Xolxo‘jayev), Davlat soliq
qo‘mitasi (Sh.D. Kudbiyev), Savdo-sanoat palatasi (A.I. Ikramov),
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent
shahar hokimlarining birinchi o‘rinbosarlari – yuridik shaxs tashkil etgan holda kichik biznes va xususiy
tadbirkorlikni rivojlantirish hisobiga ish o‘rinlarini tashkil etish va 121 038
ta ish o‘rni yaratishga;
Davlat soliq qo‘mitasi (Sh.D. Kudbiyev), Savdo-sanoat palatasi (A.I. Ikramov),
Davlat xizmatlari agentligi (U.I. Muhammadiyev), Moliya vazirligi (D.Sh.
Sultonov), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va
Toshkent shahar hokimlarining birinchi o‘rinbosarlari – yuridik shaxs tashkil etmagan holda
yakka tartibdagi tadbirkorlikni, shu jumladan, hunarmandchilikni rivojlantirish
hisobiga ish o‘rinlarini tashkil etish va 88 469 ta ish o‘rni yaratishga;
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B.
Husanov) – mehnat organlari tomonidan 513 575 nafar fuqaro bandligiga ko‘maklashishga;
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B.
Husanov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (S.M. Xolxo‘jayev) – mas’ul
davlat organlari va tashkilotlari tomonidan Davlat dasturi o‘z vaqtida bajarilishini muvofiqlashtirishga.
Davlat dasturi yuzasidan ushbu bandda ko‘rsatilgan
mas’ul vazirlik, idora hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari har oy yakuniga ko‘ra keyingi oyning beshinchi sanasiga qadar tegishli
ma’lumotlarni umumlashtirish uchun Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga
taqdim etib borsin.
5. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi bir oy muddatda “Yagona milliy mehnat tizimi” idoralararo
dasturiy-apparat kompleksining Moliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi va
Davlat statistika qo‘mitasi axborot tizimlari bilan integratsiya qilinishini
ta’minlasin. Bunda, quyidagilar “Yagona milliy mehnat tizimi” idoralararo
dasturiy-apparat kompleksida aks ettiriladi:
mehnat staji uchun ijtimoiy soliq to‘lagan shaxslar
to‘g‘risidagi ma’lumotlar har oy yakuni bo‘yicha hisobot oyidan keyingi oyning beshinchi sanasiga qadar;
tashkil etilgan ish o‘rnida band bo‘lgan jismoniy
shaxslardan (yakka tartibdagi tadbirkorlardan) olinadigan daromad solig‘i yoki
ijtimoiy soliq hamda norasmiy faoliyat ko‘rsatayotgan yashirin ish o‘rinlarini
rasmiylashtirish, shuningdek, o‘zini o‘zi band qilgan shaxslar to‘g‘risidagi
ma’lumotlar har oy
yakuniga qadar;
yuridik shaxslar tomonidan yangi tashkil etilgan va
qisqartirilgan ish o‘rinlari soni to‘g‘risidagi oylik, choraklik, yillik ma’lumotlar (kichik
korxona va mikrofirmalardan tashqari) hisobot oyidan keyingi oyning beshinchi sanasiga qadar.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi har oy yakuni bo‘yicha:
Davlat dasturi ijrosi yuzasidan umumlashgan tahliliy
ma’lumotlarni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi va Vazirlar
Mahkamasiga kiritib borsin;
Davlat dasturi bo‘yicha amalga oshirilayotgan ishlar
yuzasidan Vazirlar
Mahkamasi Rayosatida hisobot berib borsin.
6. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi,
viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining vaqtincha, mavsumiy va bir martalik ishlarda (keyingi
o‘rinlarda – vaqtincha ishlar) band bo‘lgan fuqarolarning mehnat faoliyatini samarali tashkil
etish bo‘yicha quyidagilardan iborat yangi тизимni yaratish haqidagi taklifi ma’qullansin:
vaqtincha ishlarda band bo‘lgan fuqarolarga
ko‘rsatilayotgan xizmatlar
ko‘lamini kengaytirish, shu jumladan, ularga vaqtincha
ish joylari va ish beruvchilarni qidirishda
ko‘maklashish, o‘zini o‘zi band qilib ishlash uchun zarur sharoitlar
yaratib berish;
ish beruvchi jismoniy va yuridik shaxslarga vaqtincha
ishlarda band bo‘lgan fuqarolarni
yollash bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish, mehnat va mehnatni muhofaza
qilish to‘g‘risidagi qonunchilik hujjatlariga rioya etish masalalari bo‘yicha
maslahat va uslubiy yordam berish;
vaqtincha ishlarda band bo‘lgan fuqarolarning mehnat huquqlarini himoya qilish va
mehnatini muhofaza qilish, ularga mehnat qurollari, shaxsiy himoya
vositalari va maxsus kiyimlar bilan ta’minlash xizmatlarini ko‘rsatish;
“barcha uchun ish” tamoyili asosida vaqtincha ishlarni tashkil etishda zamonaviy axborot
texnologiyalaridan keng foydalanish, ish beruvchilar va ishlovchilarga
masofadan turib xizmatlar ko‘rsatishni keng joriy etish;
vaqtincha ishlarni tashkil etish va muvofiqlashtirish
jarayonlariga davlat-xususiy
sheriklik shartlari asosida tadbirkorlik sub’ektlarini keng jalb etish,
bunda ish izlovchilarni yotoqxona
va transport bilan ta’minlash, tezkor buyurtmalar olish va boshqa qo‘shimcha
xizmatlar ko‘rsatishni yo‘lga qo‘yish.
7. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligining tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish
markazlari huzurida faoliyat yuritayotgan vaqtincha bir martalik ish bilan
ta’minlash byurolari Kunlik
mehnat markazlari (keyingi o‘rinlarda – Markaz) sifatida qayta
tashkil etilsin hamda quyidagilar ularning asosiy vazifalari etib belgilansin:
ish izlovchilarni ro‘yxatga olish, ular to‘g‘risida ma’lumotlar bazasini yuritish, ish beruvchi jismoniy
va yuridik shaxslardan fuqarolarni vaqtincha ishlarga yollash bo‘yicha buyurtmalar olish;
vaqtincha ishlarni bajaruvchi shaxslarning o‘zini o‘zi band qilgan sifatida
ro‘yxatdan o‘tishi va elektron (qog‘oz) shakldagi ma’lumotnoma
olishiga shart-sharoit yaratish;
ish izlovchilarni korxona va tashkilotlardagi bo‘sh (vakant) ish o‘rinlari bilan
muntazam tanishtirib borish hamda doimiy ishga joylashishlariga
ko‘maklashish;
vaqtincha ishlar bilan shug‘ullanuvchi shaxslarni haq to‘lanadigan jamoat ishlariga
jalb etish, kasbga tayyorlash (qayta tayyorlash va malakasini
oshirish)ni tashkil etish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish;
manfaatdor ish beruvchilar va ish izlovchilar
ishtirokida bo‘sh ish
o‘rinlari yarmarkalarini tashkil qilish;
vaqtincha ishlar bilan shug‘ullanuvchi shaxslarga mehnat qurollari, shaxsiy
himoya vositalari va maxsus kiyimlarni ijaraga berish.
8. Belgilansinki:
Markazda vaqtincha ishlarni bajaruvchi shaxslarga ularning doimiy yashash joyidan qat’i
nazar (eksterritoriallik tamoyili bo‘yicha), ish qidirayotgan shaxs sifatida
ro‘yxatga olingan holda bandlik xizmatlari ko‘rsatiladi;
Markazda tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish
markazi direktori tomonidan tayinlanadigan ishga joylashtirish mutaxassislari
faoliyat yuritadi;
tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazi
direktorining o‘rinbosari bir vaqtning o‘zida ushbu hududdagi Markazning
rahbari hisoblanadi;
jamoat tartibini saqlash uchun Markazga tegishli tuman
(shahar) ichki ishlar bo‘limining mas’ul xodimi doimiy ravishda biriktiriladi;
Markaz xodimlarining va unga doimiy ravishda
biriktirilgan tuman (shahar) ichki ishlar bo‘limining mas’ul xodimi mehnatiga
haq to‘lash tegishli ravishda tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish
markazi hamda ichki ishlar bo‘limi tomonidan amalga oshiriladi.
9. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini
rivojlantirish vazirligi bilan birgalikda olti oy muddatda “barcha uchun ish” tamoyili
asosida quyidagilarni nazarda tutuvchi “Mening ishim” buyurtmalar birjasi onlayn-maydonini
ishga tushirsin:
ishsizlar, ayniqsa, ayollar, yoshlar, talabalar,
nogironligi bo‘lgan shaxslar uchun ishlar, masofadan turib bajariladigan ishlar, uyda
bajariladigan ishlar, kasanachilik ishlari, frilanserlik faoliyati,
ish grafiklari,
talab etiladigan malaka darajasi, ish haqi miqdori va boshqalarni aks ettirish;
o‘zini o‘zi band qilgan shaxslarning faoliyat turlari (xizmatlari, ishlari) hamda ularga ehtiyoji bor bo‘lgan ish beruvchilar to‘g‘risida
ma’lumotlarni olish;
o‘zini o‘zi band qilgan shaxslarning faoliyat turlari
(xizmatlari, ishlari)ni reklama qilish;
o‘zini o‘zi band qilgan shaxslar va ularning xizmatiga
ehtiyoji bor ish beruvchilar o‘rtasida kunlik va uzoq muddatli oferta shartnomasi tuzish.
10. Belgilab qo‘yilsinki:
“Mening ishim” buyurtmalar birjasi onlayn-maydonini
ishga tushirishni moliyalashtirish Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi
mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi;
vaqtincha bir martalik ishlar to‘g‘risidagi kunlik ma’lumotlar va
o‘zini o‘zi band qilgan shaxslarning faoliyat turlari (xizmatlari, ishlari)
to‘g‘risidagi e’lonlar “Mening ishim” buyurtmalar birjasi onlayn-maydoni orqali bepul taqdim etib boriladi;
xususiy bandlik agentliklariga kunlik ishlar haqidagi
axborotni va ish izlovchilarning rezyumelarini e’lon qilish uchun “Mening
ishim” buyurtmalar birjasi onlayn-maydonida shaxsiy kabinet ochishiga Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi tomonidan ruxsat beriladi;
tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish
markazlari huzurida ehtiyojdan kelib chiqib, filial shaklida Markazlarni
tashkil etish, Markaz to‘g‘risidagi namunaviy nizomni tasdiqlash hamda shtat
birliklari ajratish mehnat bozorining kon’yunkturasi va kunlik ishlarga bo‘lgan
talabdan kelib chiqqan holda, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
tomonidan amalga oshiriladi;
Markazlarni tashkil etish, saqlash va moddiy-texnik
ta’minlash xarajatlari Bandlikka
ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan, ularda
videokuzatuv va ogohlantiruvchi aloqa tizimlarini o‘rnatish Qoraqalpog‘iston
Respublikasi byudjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy byudjetlari
mablag‘lari hisobidan hamda qonunchilikda taqiqlanmagan boshqa manbalar
hisobidan amalga oshiriladi.
Vazirlar Mahkamasi bir oy muddatda vaqtincha, mavsumiy va bir
martalik ishlarda band bo‘lgan fuqarolarning mehnat
faoliyatini tartibga solish hamda Kunlik mehnat markazlari faoliyatini samarali tashkil etish
bo‘yicha Hukumat qarori qabul qilinishini ta’minlasin.
11. Bandlik va mehnat
munosabatlari vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi, Davlat statistika qo‘mitasi,
Axborot texnologiyalari
va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi:
2021 yil 1 iyulga qadar yangi ish o‘rinlarini tashkil etish va aholi bandligiga ko‘maklashish
bo‘yicha hisobotlarni
yuritish, ularni real vaqt rejimida Davlat soliq qo‘mitasining yagona integratsiyalashgan
axborot-resurs bazasi bilan monitoring qilishga mo‘ljallangan elektron dastur ishlab
chiqilishini;
uch oy muddatda aholining
ijtimoiy ehtiyojmand toifalarini, jumladan, nogironligi bo‘lgan shaxslarni
ishga joylashtirish uchun tumanlar (shaharlar) hokimlarining qarori bilan
belgilangan ish o‘rinlarining eng kam soni va ish beruvchilar tomonidan ish
o‘rinlari zaxiraga qo‘yilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni “Yagona milliy
mehnat tizimi” idoralararo dasturiy-apparat kompleksida aks ettirilishini;
ikki oy muddatda nogironligi
bo‘lgan shaxslar hamda tadbirkorlik sub’ektlari uchun bandlik sohasida
interaktiv xizmatlar doirasi kengaytirilishini ta’minlasin.
12. Mazkur qaror ijrosini
samarali tashkil etishga mas’ul va shaxsiy javobgar etib bandlik va mehnat
munosabatlari vaziri N.B. Husanov belgilansin.
Qaror
ijrosini muhokama qilib borish, ijro uchun mas’ul idoralar faoliyatini
muvofiqlashtirish va nazorat qilish Bosh vazir o‘rinbosari J.A. Qo‘chqorov
zimmasiga yuklansin.
Amalga
oshirilayotgan chora-tadbirlar natijadorligi yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi
Prezidentiga 2021 yil 1 dekabrga qadar axborot berilsin.
O‘zbekiston Respublikasi
Prezidenti
Sh.MIRZIYOEV
Toshkent shahri,
2021 yil 28 aprel